Wiadomości

Oszukana metodą „na pracownika banku” 34-latka straciła ponad 22 tysiące złotych

Data publikacji 11.09.2025

Na początku września policjanci ze Świętochłowic otrzymali zgłoszenie dotyczące oszustwa dokonanego metodą „na pracownika banku”. 34-letnia kobieta straciła ponad 22 tysiące złotych, po tym jak zaufała osobie podającej się za konsultanta bankowego.

Do kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik jej banku. Poinformował ją, że konto bankowe zostało zagrożone, a ktoś próbuje się na nie włamać i dokonać wypłaty pieniędzy w innym mieście. Fałszywy konsultant polecił 34-latce przesłać wiadomość e-mail z deklaracją, że nie wykonywała żadnych operacji bankowych poza miejscem zamieszkania.

Następnie rozmówca przekierował kobietę do rzekomego pracownika działu technicznego banku. Ten nakazał przesłać kolejną wiadomość e-mail z informacją o saldzie wszystkich posiadanych kont. W dalszej rozmowie poinformował kobietę, że zostaną dla niej utworzone „konta techniczne”, na których jej oszczędności będą rzekomo bezpieczne.

Pod wpływem presji i przekonania, że działa dla własnego bezpieczeństwa, kobieta wykonała dwa przelewy na wskazane konto, które zostało zarejestrowane na jej dane osobowe. Łączna strata wyniosła ponad 22 tysiące złotych.

Przypominamy! Pracownicy banków nigdy nie proszą o:

  • przesyłanie e-maili z informacjami o stanie konta,
  • podawanie danych do logowania,
  • ani o przelewanie pieniędzy na inne, rzekomo „bezpieczne” konta.

Jeżeli ktoś telefonicznie informuje nas o zagrożeniu naszych pieniędzy, zawsze należy zakończyć rozmowę i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając z oficjalnej infolinii.
Pamiętajmy, aby nigdy nie działać pod presją czasu i nie ulegać emocjom wywoływanym przez oszustów.

Apelujemy do mieszkańców o ostrożność i czujność. Każdy, kto padł ofiarą podobnego oszustwa, powinien jak najszybciej zgłosić sprawę na policję oraz poinformować swój bank.

Powrót na górę strony