Alkohol. Nieletnim dostęp wzbroniony.
Policjanci, w placówkach handlowych, rozpoczęli kampanię edukacyjną wobec sprzedawców napoi alkoholowych.Jej celem jest przeciwdziałanie sprzedaży alkoholu małoletnim.
Policjanci, w placówkach handlowych, rozpoczęli kampanię edukacyjną wobec sprzedawców napoi alkoholowych. Jej celem jest przeciwdziałanie sprzedaży alkoholu małoletnim.
Okres wakacyjny to okres, kiedy dzieci i młodzież mają więcej czasu i swobody. Niestety, nieletni wówczas częściej sięgają po alkohol. Latem policja ujawnia więcej małoletnich pod wpływem alkoholu. Policyjne statystyki odnotowują w tym czasie wzrost liczby wykroczeń i przestępstw, popełnianych przez nieletnich, będących pod wpływem alkoholu. Kradzieże i rozboje często są sposobem na zdobycie przez nieletnich pieniędzy, za które kupują alkohol. Obecnie trwa ogólnopolska kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie”, której organizatorami są Policja i Browary Polskie. W sierpniu, świętochłowiccy policjanci podjęli działania edukacyjne wobec sprzedawców napoi alkoholowych, połączone z dostarczeniem do sklepów materiałów w postaci ulotek, plakatów naklejek z hasłem przewodnim „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony”. Policjanci przypominają sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu nieletnim to przestępstwo. Uczulają na to, że dorosły wygląd klienta nie oznacza jego pełnoletniości. Przy sprzedaży alkoholu bardzo młodym osobom, sprzedawca ma prawo sprawdzenia dowodu osobistego. Ważne też jest zwrócenie uwagi na datę urodzenia, gdyż dowody osobiste wydawane są również osobom, które nie ukończyły 18 roku życia. Policja apeluje też do klientów sklepów, by reagowali gdy niepełnoletni kupuje alkohol. Właściwa postawa i reakcja osób dorosłych, świadków takich zdarzeń, ma istotne znaczenie w przeciwdziałaniu sprzedaży alkoholu małoletnim.