„KIERUJ SIĘ ROZSĄDKIEM” - KAMPANIA SPOŁECZNA
Trwa kampania, której hasłem przewodnim jest: KIERUJ SIĘ ROZSĄDKIEM realizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Odbywa się ona w trzech odsłonach i adresowana jest do wszystkich uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem: motocyklistów, osób starszych (+60) i pieszych.
Mimo spadku liczby wypadków drogowych i ich ofiar, stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce wciąż jest niezadowalający. W 2012 r. na milion mieszkańców naszego kraju liczba zabitych w wypadkach wyniosła 93 (w Niemczech 44, we Francji 56, w Anglii 28, w Słowacji 55.
Jednak kwestią bezsporną jest fakt, że poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach ma charakter postępujący, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę dynamiczny wzrost liczby pojazdów. W 1991 roku, w którym odnotowano 7 901 osób zabitych w wypadkach drogowych zarejestrowanych było 9 860 739 pojazdów silnikowych, w 2012 było 3 571 zabitych i 24 189 370 pojazdów – więcej o ponad 14 mln pojazdów i mniej o 4 330 zabitych!).
Poprawa bezpieczeństwa nie następuje samoistnie, od lat wiele instytucji i organizacji, wśród nich także Policja, czynią starania aby na drogach było bezpieczniej, podkreślając jak ważny jest w tej dziedzinie tzw. czynnik ludzki.
W sprawach związanych z kształtowaniem zachowań niezwykle istotna jest świadomość uczestników ruchu, ich postawa moralna i kultura.
Prowadzona przez Policję kampania, której hasłem przewodnim jest: KIERUJ SIĘ ROZSĄDKIEM, realizowana w ramach projektu współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, odbywa się w trzech odsłonach, adresowanych do wszystkich uczestników ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem: motocyklistów, osób starszych (+60) i pieszych.
Oprócz treści edukacyjnych, które są przekazywane poprzez spoty emitowane na stronach internetowych oraz w telewizji, postanowiono docierać do uczestników ruchu drogowego również na inne sposoby. Jak to zrobiono? Przewidziano konkursy z dużą liczbą atrakcyjnych nagród. Dla motocyklistów są to: kaski, skórzane rękawice motocyklowe, plecaki, „odblaskowe” szelki. Dla seniorów: aparaty do mierzenia ciśnienia tętniczego, kurtki z polaru z elementami odblaskowymi, torby na zakupy z elementami odblaskowymi, kijki nordic walking. Dla pieszych nagrody są skromniejsze, ale niezwykle użyteczne - torby na zakupy oczywiście z elementami odblaskowymi, dzięki którym staną się lepiej widoczni w ruchu drogowym, no i tym samym bezpieczniejsi.
Wszystkie zadania konkursowe ogłaszane są na stronie internetowej www.brd.policja.pl/kampania oraz w innych mediach i dotyczą bezpieczeństwa w ruchu drogowym (zarówno znajomości i przestrzegania przepisów jak i zachowań na drodze). Chcemy w ten sposób zachęcić do interesowania się tą problematyką no i rzecz jasna KIEROWANIA SIĘ ROZSADKIEM.
Pobierz plik (format mp4 - rozmiar 3.19 MB)
Pobierz plik (format mp4 - rozmiar 3.36 MB)