Konkurs na stanowiska Naczelnika Wydziału Prewencji
Komendant Miejski Policji w Świętochłowicach ogłasza konkurs na stanowisko Naczelnika Wydziału Prewencji
OGŁOSZENIE Nr 1/14
KOMENDANTA MIEJSKIEGO POLICJI W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
z dnia 05 listopada 2014 roku
w sprawie postępowania kwalifikacyjnego na stanowisko
Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji
w Świętochłowicach
§ 1.
W celu dokonania doboru na wakujące stanowisko Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Świętochłowicach ogłaszam rozpoczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
O stanowisko to mogą ubiegać się funkcjonariusze Policji spełniający poniższe kryteria:
w zakresie wymagań formalnych – spełniający wymagania w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby określone przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 czerwca 2007r. w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim powinni odpowiadać policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych oraz ich mianowania na wyższe stanowiska służbowe (Dz. U. Nr 123, poz. 857, z późn. zm.);
w zakresie wymagań pożądanych:
a) mający co najmniej 10– letni staż służby w Policji,
b) mający co najmniej 6–letnie doświadczenie w realizowaniu zadań w komórkach organizacyjnych Policji o zadaniach wchodzących w zakres nadzorowany przez stanowisko objęte postępowaniem,
w zakresie wymagań dodatkowych:
a) posiadanie wykształcenia wyższego z zakresu organizacji, zarządzania lub organizacji i zarządzania albo ukończenia studiów podyplomowych, przeszkolenia lub kursów z tego zakresu lub z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, lub posiadanie wykształcenia wyższego z zakresu prawa lub administracji
§ 2.
Oferty kandydatów powinny zawierać:
CV i list motywacyjny;
kopię ostatniej opinii służbowej kandydata (oryginał do wglądu);
potwierdzony przez komórkę kadrową szczegółowy przebieg służby;
koncepcje pracy na stanowisku, na które prowadzi się postępowanie kwalifikacyjne;
oświadczenie kandydata – pisemna zgodę na poddanie się procedurze kwalifikacyjnej;
oświadczenie kandydata o pozostawaniu/nie pozostawaniu kandydata w stosunku małżeńskim, pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli z jednym z funkcjonariuszy lub pracowników Policji, będących w podległości służbowej stanowiska, na które aplikuje kandydat
kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie (oryginały do wglądu);
kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe (oryginały do wglądu);
§ 3.
Zakres zadań realizowanych na stanowisku objętym postępowaniem kwalifikacyjnym:
1) prowadzenie analiz stanu zagrożenia przestępczością i innymi zjawiskami negatywnymi mającymi na nią wpływ, na obszarze miasta;
2) organizaowanie służby patrolowo-obchodowej, doprowadzeń, służb dzielnicowych oraz służb dyzurnych;
3) organizowanie i nadrór nad działaniami blokadowo-pościgowymi i operacjami policyjnymi w tym zabezpieczanie imprez o charakterze masowym;
4)organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi, inicjowanie lokalnej polityki zapobiegania, ujawniania i ścigania sprawców wykroczeń;
5) przeciwdziałanie demoralizacji i zwalczanie przestępczości nieletnich;
6) współpraca z jednostkami nadrzędnymi KWP, KGP;
7) prowadzenie działań w zakresie prewencji kryminalnej;
8) tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych;
9) porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na obszarze powiatu;
10) nadzór nad opracowaną dokumentacją związaną z wydawaniem pozwoleń na zakup i posiadanie broni pneumatycznej;
11) prowadzenie odpowiednich działań w razie zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, zagrożeń nadzwyczajnych, postępowania Policji w warunkach katastrofy naturalnej i awarii technicznej oraz w czasie innych zadań zagrażających bezpieczeństwu ludzi i środowiska, stanów gotowości do działań i alarmowania w komórkach organizacyjnych Komendy;
12) organizowanie, wykonanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej;
13) współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, a także współdziałanie w zakresie profilaktyki wychowawczej i edukacji z organami administracji publicznej, organizacjami społecznymi oraz mediami;
14) prowadzenie czynności wyjaśniających, postępowań dyscyplinarnych oraz skargowych zgodnie z poleceniem Komendanta Miejskiego Policji w Świętochłowicach;
15) prowadzenie szkoleń dla policjantów Komendy Miejskiej Policji w Świętochłowicach;
16) przestrzeganie i nadzorowanie przestrzegania przez podwładnych przepisów o ochronie informacji niejawnych, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej;
§ 4.
Oferty, z podaniem na kopercie adresu do korespondencji i telefonów kontaktowych, należy składać w Jednoosobowym stanowisku ds. Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Świętochłowicach ul. Wojska Polskiego 16c, 41-600 Świętochłowice w terminie do dnia 20 listopada 2014r., z dopiskiem Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Świętochłowicach z dopiskiem „w sekretariacie nie otwierać”.
§ 5.
Dodatkowe informacje dotyczące zasad prowadzenia postępowania kwalifikacyjnego, w tym wymagań dotyczących założeń do opracowania koncepcji pracy na stanowisku można uzyskać w Jednoosobowym Stanowisku ds. Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Świętochłowicach tel. (32) 3490 218 (tel. resort. 8544 218) lub na stronie internetowej www.isp.policja.pl w banerze „Dobór wewnętrzny na wybrane stanowiska w Policji, w dokumencie Ogólny tryb i zasady przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji.
§ 6.
Postępowanie kwalifikacyjne zostanie zakończone do dnia 20 grudnia 2014 roku.
KOMENDANT MIEJSKI POLICJI
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH
insp. mgr inż. Zbigniew BLACHA